7 tips om voor de zomer te trainen

Home / Blog / Sporten / 7 tips om voor de zomer te trainen

7 tips om voor de zomer te trainen

Heb je deze winter niet veel getraind?

Voel je niet slecht. Het is niet te laat om je training routine opnieuw te starten en in vorm te komen voor de zomer. In dit blog zal ik je 7 tips geven om te beginnen met sporten

Tip 1: Begin langzaam.

Het kost tijd voor je lichaam om kracht en uithoudingsvermogen op te bouwen, of je nu nieuw bent in fitness of terugkomt van een pauze. Spring niet terug in zware krachttraining of cardio met hoge intensiteit totdat je weer een goede fitness basis hebt.

Tip 2: Stel haalbare doelen.

Als je doel een marathon loopt, maak dat dan je langetermijndoel. Begin met het stellen van een doel om het blok rond te rennen of een kilometer te rennen zonder te stoppen. Als je 20 kilo wilt verliezen, maak dan een gewichtsverlies van 5 kilo je eerste doel.

Tip 3: Vind activiteiten waar je van houdt.

Als je iets niet leuk vindt, blijf je het niet doen. Er zijn tal van mogelijkheden om in vorm te komen. Fitnesslessen in je sportschool zijn een geweldige manier om verschillende soorten oefeningen uit te proberen.

Tip 4: Krachttraining.

Krachttraining is een geweldige manier om een ​​volledige lichaamstraining te krijgen. Begin met 1-2 volledige lichaamstraining per week, waarbij je al je grote spiergroepen raakt. Elke training moet 12-15 verschillende lichaamsgewicht- en licht weerstandsoefeningen bevatten.

Werk je een weg naar drie volledige lichaamstraining per week en voeg zwaardere gewichten en samengestelde bewegingen toe.

Tip 5: Neem rustdagen.

Een korte termijn doel stellen betekent niet dat je elke dag zware trainingen moet doen. Overbelasting van uw lichaam, vooral als u al een tijdje niet heeft geoefend, kan tot letsel leiden.

Tip 6: Maak fitness sociaal.

Breng je partner of vrienden naar de sportschool om je trainingsmaatje te zijn, of word lid van een recreatieve sportcompetitie. Door met anderen te oefenen, blijft u gemotiveerd en verantwoordelijk.

Tip 7: Gebruik beloningen.

Beloon jezelf voor het bereiken van je doelen, of het nu gaat om het niet missen van een training, het bereiken van een mijlpaal voor gewichtsverlies of het verbeteren van je tijden of bankdrukken. Koop een nieuw kledingstuk, ga naar de film of geniet van een speciale traktatie.

 

Bekijk ook

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.