5 tips om thuis meer te bewegen

Home / Blog / Beweging / 5 tips om thuis meer te bewegen

Hieronder volgen enkele tips om actief te blijven en sedentair gedrag te verminderen terwijl u thuis bent.

Tip 1: Neem korte actieve pauzes

Neem gedurende de dag korte actieve pauzes. Korte periodes van fysieke activiteit dragen bij aan de wekelijkse aanbevelingen. U kunt de onderstaande voorgestelde oefeningen gebruiken als inspiratie om elke dag actief te zijn. Dansen, spelen met kinderen en huishoudelijke taken zoals schoonmaken en tuinieren zijn andere manieren om thuis actief te blijven.

Tip 2: Volg een online oefenles

Volg een online oefenles. Profiteer van de rijkdom aan online oefenlessen. Veel hiervan zijn gratis en te vinden op YouTube. Als je geen ervaring hebt met het uitvoeren van deze oefeningen, wees dan voorzichtig en wees je bewust van je eigen beperkingen.

Tip 3: Ga wandelen

Wandelen. Zelfs in kleine ruimtes, rondlopen of ter plaatse lopen, kan je helpen actief te blijven. Als u gebeld wordt, ga dan staan ​​of lopen terwijl u praat, in plaats van te gaan zitten. Als u besluit om naar buiten te gaan om te wandelen of te sporten, zorg dan voor een mooie ronde om het leuk te houden.

Tip 4: sta op

Sta op. Verminder uw sedentaire tijd door waar mogelijk op te staan. Probeer in het ideale geval elke 30 minuten de zit- en lig tijd te onderbreken. Overweeg om een ​​sta-bureau op te zetten door een hoge tafel te gebruiken of een stapel boeken of ander materiaal op te stapelen om staand te blijven werken. Geef tijdens de zittende vrije tijd prioriteit aan cognitief stimulerende activiteiten, zoals lezen, bordspellen en puzzels.

Tip 5: Blijf goed drinken

Voor een optimale gezondheid is het ook belangrijk om te onthouden dat u gezond eet en gehydrateerd blijft. De WGO beveelt drinkwater aan in plaats van met suiker gezoete dranken. Beperk of vermijd alcoholische dranken voor volwassenen en vermijd deze strikt bij jongeren, zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven, of om andere gezondheidsredenen. Zorg voor veel fruit en groenten en beperk de inname van zout, suiker en vet. Geef de voorkeur aan volle granen in plaats van verfijnd voedsel.

 

Bekijk ook

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.